TOC
Jakiś czas temu Xamarin opublikował narzędzie o nazwie Xamarin Live Player, szczegóły można znaleźć pod URL www.xamarin.com/live. Dzisiaj pokażę wam jak wygląda w praktyce użycie tego narzędzia i jakie są jego zalety, wady, oraz ograniczenia na chwilę obecną.
Xamarin Live Player – Setup
Na chwilę obecną Xamarin Live Player jest dostępny tylko w wersji Preview Visual Studio 2017, a więc zaczynamy instalację.
Na początek trzeba pobrać Visual Studio 2017 Preview 15.3 z tego linka www.visualstudio.com/vs/preview/. W ten sposób zainstalujemy instalator Visual Studio. Ważna uwaga wersja Preview może działać obok stabilnej wersji Visual Studio 2017 w czasie instalacji wystarczy stworzyć „Installation nickname”.
Wybieramy Workload Mobile Development with .Net i rozpoczynamy instalację.
Kolejny krok to instalacja Xamarin Updater. Jest to bardzo przydatne narzędzie ze względu na zmianę sposobu aktualizacji Xamarin wraz z wypuszczeniem Visual Studio 2017. Samo narzędzie możemy pobrać z marketplace.visualstudio.com.
Pierwsza aplikacja – czy wszystko nam działa?
Otwieramy Visual Studio Preview i tworzymy nowy projekt nazwijmy go „TodoLivePlayer”
Kolejny krok to instalacja na urządzeniu z iOS lub Android aplikacji Xamarin Live, którą można pobrać ze sklepu
Teraz możemy sparować urządzenie z Visual Studio w tym celu otwieramy menu Tools -> Xamarin Live Player -> Manage Devices
Na urządzeniu otwieramy aplikację i jeżeli jest ono wyposażone w aparat możemy przeczytać wygenerowany kod QR w innym wypadku trzeba przepisać kod wygenerowany na urządzeniu do Visual Studio.
Cały proces jest mało problematyczny i przebiega bardzo płynnie.
Co obecnie działa?
Głównie testowałem Live Player na iPhone i na chwilę obecną jest jedno w mojej opinii niewielkie ograniczenie nie działa to z PCL. Jak tylko sprawdzę .Net Standard to pojawi się aktualizacja.
W ramach podsumowania
Live Player jest kolejnym ciekawym narzędziem ułatwiającym pracę z Xamarin. Bardzo ułatwia i przyśpiesza pracę na aplikacjami i jego powstanie\rozwój jest kolejnym przykładem, że Xamarin jest ważną i przyszłościową platformą.
WażneNależy również pamiętać, że urządzenia na których chcemy robić testy musi znajdować się w naszej sieci Wi-Fi.
真诚赞赏,手留余香
使用微信扫描二维码完成支付
comments powered by Disqus